fbpx

(2022/23) 10+ Pakej Percutian Menarik Krabi

Terletak di pantai barat di selatan Thailand, Krabi merupakan salah satu penempatan tertua di Thailand sejak abad ke-18. Dengan keindahan Laut Andaman yang menakjubkan, Krabi menawarkan pelbagai tempat tarikan, dari Taman Laut Negara Mu Koh Lanta ke Taman Negara Ao Phang Nga yang berdekatan. Krabi Selatan terletak di mana lokasi Koh Lanta, dan menempatkan kepulauan Phi Phi yang terkenal di dunia, dengan keindahan serupa syurga yang memukau dan mengalu-alukan para pelancong dari seluruh dunia.

Selain dari lautan, Krabi tidak kekurangan pilihan lain seperti kawasan pendakian Railey yang menarik pendaki dari semua peringkat yang datang dari seluruh penjuru dunia, Kolam Emerald yang penuh khayalan dan juga Blue Lagoon yang berdekatan untuk mengambil gambar. Jangan terlupa Kuil Gua Harimau untuk mereka yang mengagum i kebudayaan campuran agama Thailand yang kaya dan mereka yang ingin mencabari tangga sebanyak 1,237 langkah untuk sampai ke puncak kuil!

Di samping tarikan yang disebutkan, pelancong juga boleh memilih melakukan aktiviti jelajah di taman negara, menunggang dan mandikan gajah, arung jeram, menunggang ATV, atau hanya mengalami suasana yang mencabari di taman zipline!

中文 | ENG


Pakej Percutian Popular Krabi:


Ask Questions:

Click the whatsapp/email button at the bottom right to contact us

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *