fbpx

4h3m Pakej Percutian Bulan Madu Honeymoon Bangkok + Khao Yai Tour

Tarikan Pakej:

  • Lawatan ke kuil-kuil yang paling terkenal di Bangkok – Wat Pho, Wat Traimit dan Wat Benchamabopit.
  • Nikmati pelayaran makan malam dengan pasangan anda di Sungai Chao Phraya.
  • Mulailah membeli-belah anda di Pasar Terapung Damnoen Saduak yang sibuk.
  • Mengalami pasar berisiko hidup yang terkenal – Pasar Keretapi Maeklong.
  • Menikmati suasana kampung Tuscan ketika melawat Primo Piazza dan Palio Khai Yai.
  • Menerokai dunia haiwan di Safari World Bangkok.

Jadual Perjalanan:

Waktu Thailand

Hari Pertama:

Semasa anda tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Bangkok, pemandu kami akan memindahkan anda ke hotel anda untuk mendaftar masuk. Semasa waktu tengah hari, teruskan ke tempat mengangkut Silom dengan pasangan anda untuk bertemu dengan pemandu pelancong kami untuk lawatan bandar sehari ini. Lawatan bermula pada waktu 1 petang di mana anda berdua menuju ke Wat Traimit, yang juga dikenali sebagai Kuil Buddha Emas. Wat Traimit terkenal dengan patung Buddha berat 5.5 tan dan setinggi 5 meter. Wat Traimit yang berbumbung emas yang mantap, akan anda mengagumkan dalam lawatan kuil itu.

Seterusnya, kami akan pergi melawat Wat Pho, juga dikenali sebagai Kuil Buddha Baring. Kami akan melalui Chinatown di mana anda boleh melihat salah satu Chinatown yang paling besar. Apabila tiba di Wat Pho, bersiaplah untuk mengagumi kuil Diraja kelas pertama yang bergred tinggi, di mana ia mengambil masa 16 tahun untuk diubah suai dan lengkap sejak pemerintahan Raja Rama III. Kuil ini terkenal dengan imej emas Buddha yang bersaiz raksasa dan juga terdapat lebih daripada 1,000 imej Buddha lain.

Selepas itu kita akan pergi ke Wat Benchamabopit, kuil marmar di mana keindahnya amat ketara. Seperti namanya, seni bina yang indah ini diperbuat daripada marmar putih dari pintu masuk tiang dan juga halamannya. Kompleks ini lebih indah apabila diterangi di bawah cahaya matahari, jangan terlepas peluang untuk meninggalkan saat yang penting dengan orang tersayang anda.

Wat Traimit, Wat Pho, Wat Benchamabopit

Pada waktu senja, bertolak ke Asiatique Pier dan siap sedia untuk malam yang romantis di atas pelayaran Chao Phraya. Nikmati pelayaran sepanjang Sungai Chao Phraya dengan langit malam berbintang di Bangkok di atas manakala kedua-dua orang anda diiringi tarikan-tarikan di Bangkok seperti Grand Palace, Wat Arun dan banyak lagi dengan orang tercinta anda. Makan malam bufet yang lazat di atas kapal dan di sini akhirlah hari pertama pelancongan bulan madu Bangkok anda semasa pelayaran berhenti di jeti.

Chao Phraya Princess Cruise

Chao Phraya Princess Cruise Dining

– Penghantaran dari Lapangan Terbang Antarabangsa Bangkok ke hotel (sila tiba di DMK/BKK pada waktu pagi)
– Daftar ke bilik
11.30pm – Bertolak ke lokasi berkumpul Silom (lokasi berkumpul di Silom untuk disahkan)
12.15pm – Berkumpul di lokasi berkumpul Silom
1.00pm – Bertolak dari Silom
1.30pm – Lawati Wat Traimit (Temple of the Golden Buddha)
2:30pm – Lawati Chinatown dan mengunjungi Wat Pho
3:30pm – Lawati Wat Benchamabopit aka Marble Temple
4:30pm – Bertolak balik ke lokasi berkumpul Silom
6.00pm – Bertolak ke Jeti Asiatique
6.30pm – Daftar ke Chao Phraya Princess Cruise
7.15pm – Cruise berlepas dari Jeti Asiatique (durasi pelayaran 2 jam)
9.15pm – Cruise tiba Asiatique Pier

Pelan Makan: Makan Malam


Hari Kedua:

Menikmati sarapan pagi yang lazat di hotel dan hari ini, kita akan bermula dengan lawatan sehari ke pinggir Bangkok. Manaiki BTS atau Tuk Tuk ke Century Mall sekurang-kurangnya 15 minit sebelum 8:30 pagi untuk bertemu dengan pemandu pelancong tempatan kami.

Memandangkan pasar terapung merupakan salah satu perkara yang terdapat di Thailand, pemandu pelancongan kita akan mambawa anda ke pasar terapung tertua di Bangkok, Pasar Terapung Damnoen Saduak. Manaiki pada bot elektrik yang telah diatur dan memulakan perjalanan selama 60 minit melalui terusan berliku. Terdapat beratus-ratus pedagang terapung yang menjual hasil pertanian dari ladang, pakaian, makanan tempatan dan makanan ringan, kraf dan sebagainya. Setelah itu, meluangkan masa untuk bersiar-siar dengan pasangan anda di sekitar pasar terapung untuk membeli-belah.

Damnoen Saduak Floating Market

Pada tengah hari, kami akan melawat Wat Bang Kung, kuil buddhist ikonik yang terletak bersebelahan dengan tebing barat Sungai Mae Khlong. Ditenggelami akar dan cawangan pokok banyan yang besar, kuil itu mempunyai patung Buddha besar yang disisipkan dengan daun emas oleh penganut Buddha yang datang untuk solat. Di sebelah Wat Bang Kung terletak peringatan pertempuran, yang merupakan sebuah pos angkatan tentera laut semasa perang antara Siam dan Burma pada beberapa abad yang lalu.

Wat Bang Kung and Thai Boxing Temple

Kemudian kami akan menuju ke pasar unik ini yang hanya akan anda temukan di Thailand – Pasar Keretapi Maeklong! Jangan berasa cemas apabila anda melihat para pedagang menggerakkan barang dan payung mereka jauh dari landasan keretapi kerana apabila anda mendengar bunyi loceng, keretapi akan tampil ke depan dan melalui di sebelah anda! Bergabunglah dengan orang ramai untuk menangkap saat unik ini! Pemandu kami akan menurunkan anda di Asiatique, Chinatown, Siam Centre atau Century Mall atas pilihan anda selepas itu.

Maeklong Railway Market

Jika lawatan anda diadakan pada hari Jumaat atau hujung minggu, anda akan berpeluang melawat ke pasar terapung Amphawa dan juga lawatan bot sejam untuk melihat kunang-kunang.

Amphawa Floating Market

6.30am – Sarapan pagi di hotel
8.00am – Bertolak ke lokasi berkumpul Century Mall (di sebelah BTS Victory Station) (sila tiba 15 minit sebelum untuk daftar) (susun pengangkutan anda sendiri)
– Peta ke Century Mall:

8.30am – Bertolak dari Century Mall
10.30am – Tiba dan meneroka di Damnoen Saduak Floating Market
11.30am – Meneroka floating market sendiri pada masa lapang
12.30pm – Lawati Kuil Wat Bang Kung dan Taman Thai Boxing
2.00pm – Lawati Maeklong Railway Market
3.30pm – Naik kereta api yang lewat membelah pasar
3.50pm – Tiba dan meneroka Amphawa Floating Market pada masa lapang
6.00pm – Naik boat sekitar 1 jam untuk melihat kunang-kunang
7.30pm – Bertolak balik ke Bangkok
9.30pm – Penghantaran balik ke lokasi berkumpul Century Mall
***Lawatan Amphawa market tidak termasuk dalam pakej dari Isnin hingga Khamis, kami akan menghantar anda di Asiatique, Chinatown, Siam Centre atau lokasi berkumpul Century Mall selepas lawatan Maeklong railway market.

Pelan Makan: Sarapan Pagi


Hari Ketiga:

Menikmati sarapan pagi yang lazat di hotel, kami akan melawat Arkadia di Thailand – Khao Yai! Pekan kecil yang indah ini terletak 3 jam dari Bangkok, menjadikannya destinasi percutian pendek kegemaran penduduk tempatan untuk melangkaui keramaian dan hiruk-pikuk dalam bandar.

Kami akan tiba di Piazza Primo, di mana anda mendapat rasa Itali tanpa terbang ke sebelah dunia! Semasa masuk ke Piazza Primo, anda akan dikeliru jika anda telah kembali ke sebuah perkampungan Tuscan dahulu, dengan gaya seni bina Itali dan jalan-jalan berbatu yang bersuasana Mediterranean. Masa untuk bersantai dengan orang yang anda sayangi dan cari tempat yang sesuai untuk fotografi yang sempurna untuk anda sendiri dan pasangan! Terdapat juga ladang kecil di mana anda berdua boleh memberi makan biri-biri berbulu, alpaca dan keldai.

Primo Piazza

Pada tengah hari, kami akan menuju ke PB Valley Khao Yai Winery untuk makan tengah hari di mana anda menikmati pemandangan yang tenang di kebun anggur. Kemudian kami akan pergi ke Palio Khao Yai, pusat membeli-belah konsep kampung Itali dan replika Tuscany yang indah. Pusat membeli-belah gaya hidup ini mempunyai lebih daripada 120 restoran, kedai cenderamata, kedai wain, kafe, kedai barang kemas dan sebagainya. Sekitarnya juga dipenuhi dengan landskap pergunungan yang indah dan taman-taman yang mengagumkan yang mewujudkan suasana yang selesa bagi anda berdua berehat dan membeli belah.

PB Valley Khao Yai Winery

Palio Khao Yai

Lawatan satu hari kami berakhir pada 4PM dan pemandu kami akan memindahkan anda kembali ke Bangkok. Mempunyai masa lapang anda sendiri pada waktu malam, anda berdua boleh keluar dan menikmati buah-buahan tropika, minum jus kelapa segar, atau memburu beberapa makanan jalan Thai yang memang lazat. Sementara itu, jangan lupa untuk menempah sesi spa anda dengan Let’s Relax Spa yang beranugerah untuk menenangkan anda dan minda dan jiwa pasangan anda selepas hari yang meletihkan!

6.00am – Sarapan pagi di hotel
7.00am – Bertolak dari Bangkok to Khao Yai
10.00am – Tiba dan meneroka Primo Piazza
12.30pm – Nikmati makan tengah hari di PB Valley Khao Yai Winery (perbelanjaan susunan sendiri)
2.00pm – Lawati Palio Khao Yai
4.00pm – Bertolak balik dari Khao Yai ke Bangkok
7.00pm – Tiba di Bangkok
– Aktiviti bebas pada masa lapang

Pelan Makan: Sarapan Pagi


Hari Keempat:

Menikmati sarapan pagi yang lazat di hotel dan pergi ke Century Mall dan bertemu dengan pemandu pelancong kami sekurang-kurangnya 15 minit sebelum keberangkatan kami pada waktu 8:30 pagi. Hari ini, kami akan menuju ke taman binatang Thailand yang paling popular, iaitu Dunia Safari di Bangkok di mana anda boleh meluangkan masa yang berkualiti bersama dengan pasangan anda!

Zoo ini terdapat 2 tama tema utama, iaitu Taman Laut dan Taman Safari. Menikmati keseronokan dan pengalaman mendebarkan dikelilingi oleh haiwan asli Afrika termasuk singa, harimau, zebra, zirafah dan banyak lagi! Anda juga dapat menikmati pertunjukan haiwan seperti pertunjukan singa laut, pertunjuakan gajah, ikan lumba-lumba atau pertunjukan burung, anda juga boleh sukarela diri supaya membantu jurulatih untuk berinteraksi dengan haiwan-haiwan. Jangan lupa untuk mengisi perut anda di restoran yang menyajikan makan tengah hari bufet bermula dari pukul 11 pagi hingga pukul 2 petang.

Safari World Bangkok

Safari World menutup pintu gerbangnya pada pukul 5:50 petang (hujung minggu) atau pukul 4:45 petang (Hari biasa) dan kembali ke hotel anda untuk bertemu dengan pemandu kami supaya memindahkan anda ke lapangan terbang untuk penerbangan rumah anda. Kembali ke tanah air dengan kenangan bulan madu yang indah yang anda telah cipta di Thailand.

6.30am – Sarapan pagi di hotel
– Selepas sarapan pagi, daftar keluar dari hotel
8.00am – Bertolak ke lokasi berkumpul Century Mall (di sebelah BTS Victory Station) (sila tiba 15 minit sebelum untuk daftar) (susun pengangkutan anda sendiri)
– Peta ke Century Mall:

8.30am – Bertolak dari Century Mal
8.30am – Safari World di Bangkok (Weekdays 8.30am – 4.45pm, Weekends 8.30am – 5.50pm)
5.50pm – Bertolak balik ke hotel (susun pengangkutan anda sendiri)
– Penghantaran ke Lapangan Terbang Antarabangsa Bangkok

Pelan Makan: Sarapan Pagi


Pakej Termasuk:

  • 3 malam penginapan
  • Sarapan pagi, makan tengahari dan makan malam seperti yang dinyatakan dalam jadual perjalanan
  • Penghantaran 2 hala antara Lapangan Terbang Bangkok dan hotel
  • H1 – Lawatan Bangkok City & Temples (termasuk penghantaran 2 hala – terhad kepada hotel dan lokasi di Silom, Sathorn, Sukhumvit, Chinatown dan Khaosan Road, perkhidmatan tour guide dan tiket masuk)
  • H1 – Chao Phraya Princess Cruise (termasuk 2 jam pelayaran, buffet makan malam internasional, minuman selamat datang dan live music)
  • H2 – Lawatan Thailand Floating Markets (termasuk perkhidmatan tour guide, semua yuran tiket masuk seperti yang dinyatakan dalam jadual perjalanan, naik kapal elektrik selama 60 minit, pengalaman kereta api lewat membelah pasar dan minuman air botel)
  • H3 – Lawatan Khao Yai Private Tour dari Bangkok (termasuk perkhidmatan charter 12 jam, kos bahan api & bayaran tol)
  • H4 – Safari World Bangkok (termasuk penghantaran 2 hala antara lokasi berkumpul Century Mall dan Safari World + lawatan di Safari Park, tiket masuk Safari Park untuk 1 round (30-45 minit), , tiket masuk Marine Park + tiket Marine Park Show dan buffet makan tengah hari)

Pakej Tidak Termasuk:

  • Tiket penerbangan ke bangkok
  • Insuran Pelancongan (sangat dicadangkan membeli)
  • Tiket masuk ke Primo Piazza THB200/Dewasa, THB100/Kanak-kanak
  • Penghantaran ke lokasi berkumpul Silom seperti yang dinyatakan dalam jadual perjalanan
  • Penghantaran ke Jeti Asiatique
  • Penghantaran ke lokasi berkumpul Century Mall seperti yang dinyatakan dalam jadual perjalanan
  • Mana-mana tiket perkhidmatan/cukai/masuk lain yang tidak dinyatakan dalam seksyen Termasuk

Nota:

  • Jadual perjalanan dan isi kandungan pakej mungkin akan ditukar pada saat terakhir bergantung kepada keadaan cuaca dan faktor lain.
  • Aktiviti yang dinyatakan disediakan secara percuma, tiada bayaran balik akan dibuat untuk pembatalan aktiviti disebabkan oleh cuaca atau isu operasi.
  • Holidaygogogo mempunyai hak untuk menukar ke hotel lain di kelas yang sama jika hotel yang dinyatakan di bawah tidak tersedia semasa tarikh perjalanan.
  • Tiada perubahan susunan bilik dibenarkan selepas bayaran penuh dibuat.
  • H2 – Wanita Hamil dan orang yang mempunyai sebarang ketidakupayaan perubatan tidak dibenarkan menyertai Lawatan Thailand Floating Markets.
  • H4 – Semua pelancong yang menyertai  Lawatan Bangkok City & Temples mesti berpakaian dengan baik sebelum memasuki kuil. Lelaki dan wanita mesti berpakaian tertutup, dan tidak boleh bertelanjang kaki.
  • Kanak-kanak berumur 4 tahun hingga 11 tahun (ikut tahun lahir) adalah layak untuk kadar kanak-kanak.
  • Bayi di bawah umur 3 tahun (ikut tahun lahir) adalah percuma.
  • Terma dan syarat lain untuk tempahan.
  • Harga pakej termasuk cukai yang berkaitan.

Harga Tour: RM (seorang)

Harga Promosi

Validity: 1 Oct 2019 – 31 Oct 2020

Harga Pakej kira mengikut seorang

Hotel Twin Triple Child  No Bed
Bangkok City Hotel (3*) 1,380 1,340 1,180
Asia Hotel Bangkok (4*) 1,400 1,380 1,130
Grande Centre Point Hotel Ratchadamri (5*) 1,835 1,770 1,165

Browse More Resort Photos:
Bangkok City hotel
Asia Hotel Bangkok
Grande Centre Point Hotel Ratchadamri

Hotel Policy: 

  • Bangkok City Hotel: Maximum pax for each room: 2 adults +  1 child (sharing bed with parents) + 1 adult/1 child (compulsory add on an extra bed)
  • Asia Hotel Bangkok: Maximum pax for each room: 2 adults +  1 child (sharing bed with parents) + 1 adult/1 child (compulsory add on an extra bed)

WhatsApp kami dan dapatkan maklumat yang selanjutnya:

Sila WhatsApp kami dengan Butang WhatsApp.

Hubungi kami melalui telefon:

+6010-2216385

Boleh juga isikan borang ini:

[wpforms id=”86483″]

Pakej Percutian Bangkok Yang Berkaitan:

Updated: 1 Oct 2019

Ulasan/Komen Pelanggan untuk Pakej Percutian Bangkok

 

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

HolidayGoGoGo
Average rating:  
 0 reviews

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *